duminică, 27 mai 2012

Reintoarcerea la simtul civic

Aratam cu degetul pe politicieni si ii facem vinovati de toate relele care s-au intamplat in ultimii 20 de ani. Ne-am obisnuit prost sa gasim vinovati in alta parte, stand comod deoparte, doar comentand. Intr-adevar, politicienii poarta mare parte din vina pentru situatia dezastruoasa in care se afla tara, dar cred ca cei mai vinovati suntem noi, oamenii obisnuiti.
Am pierdut orice farama de simt civic, am devenit egoisti, dezinteresati de tot ce se intampla in jurul nostru, am devenit apatici. Am uitam ca putem fi o forta de luat in seama, ca putem fi respectati, am uitat ca existam. Nu mai avem constiinta de sine, nu mai avem constiinta de grup. Nu existam decat ca un nick-name pe internet, voci sterse, glasuri in surdina de neluat in seama. nu mai avem simtul responsabilitatii colective, am uita de fim cetateni, suntem NOBODY.
In aceste conditii, e firesc sa fim ignorati, mintiti si umiliti. Politicienii stiu ca inghitim tot fara sa luam atitudine.
Cei ce au ceva de spus o fac timid sau in cele mai multe dintre cazuri interesul "ii mana in lupta".
Ne lipsesc reperele, ne lipsesc valorile, avem nevoie de atitudine. Nu e suficient sa criticam, trebuie a punem ceva in loc. E vremea actiunilor indraznete, a gesturilor frumoase, a exemplelor, e timpul asumarii responsabilitatilor. E vremea ca societatea civila sa se organizaze si sa raspunda marlaniilor venite din partea clasei politice. E vremea sa cerem si sa impunem respect.
Este vremea cand trebuie sa vorbim despre NOI ca despre o "putere" organizata, coerenta, demna, dar mai ales activa.
Doar asa putem face ca viitorul fie un pic mai optimist, doar asa putem sa spunem ca aici este pentru noi "ACASA".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu